Site icon FP Andra Mari

Analitika Akademikoa

AA. Zertaz ari gara?

Ikastetxe barruan zein kanpoan dauden datu kopuru handiari erabilgarritasuna emateaz ari gara. Gaur egun, formakuntza-zentroek informazio digitalizatua eta hainbat espaziotan biltegiratua dute. Normalean erabiltzen ez den edo oinarrizko modu batean egiten den informazio hori oso erabilgarria izan daiteke informazioa lortzeko eta horrela:

Analitika Akademikoa edo Analytic Academic

Small Data prozesua

Small Data kontzeptuaren barruan, Business Inteligence (BI) teknikak erabiliz, Analitika Akademiakoak (AA) ikastetxe batean erabiltzen diren datuak balioesten dituzte, haren kudeaketa hobetzen laguntzeko.

Ezagutzaren hierarkia: DIKW piramidea

Ezagutzaren hierarkia edo DIKW piramidearen grafikoari begiratuz gero, datuetatik inteligentziaraino 4 maila ditugula ikus dezakegu. Gainera, informazioaren kalitatea edo balioa informazioaren kantitatearen alderantzizkoa da. Esan dezakegu adimenera iristeko datuak hierarkian mailaz igotzen diren batez bestekora kondentsatu behar direla.

Datuetatik Inteligentziaraino

AA-k datuak azken mailaraino eramateko balio du: ikastetxearen kudeaketari aplikatutako adimenarena

Agite-panel baten adibidea

Goi-mailako bi mailen automatizazioa ez dirudi egingarria denik, gutxienez formakuntza-zentro batean, batez ere eskuragarri dauden datuak ez direlako nahikoak

Azkenik, argibide bat: ikaskuntzaren Analitika Akademikoa (Academic Analytics) eta Ikaskuntzaren Analitikoa (Learning Analytics) bereizi behar dira; lehenengoak, zentruaren funtzionamenduari buruzko ikuspegi kuantifikatua lortu nahi du: ikasle-kopurua, jatorria, adinak …; bigarrenak, berriz, ikasgelako errendimendua hobetu nahi du: asistentzia, notak,…

Galdakaoko Andra Mari LHko zentroak Euskadiko Lanbide Heziketako hainbat ikastetxerekin lankidetzan parte hartzen du, Big Data FP Euskadi proiektuaren barruan, hasiera batean ikastetxean bertan garatzen ari zen proiektu pilotu batean.

Exit mobile version