AA FPAndraMarin
Irakasleen prestakuntza adimen artifizialean: Urrats bat aurrera Andra Mari LHIIn
Aste honetan, Andra Mari LHIIko irakasleek irakaskuntzari aplikatutako Adimen Artifizialaren (IA) inguruko prestakuntza espezializatua jasotzeko aukera izan dute, Lanbide Heziketako (LH) ikasleei eskaintzen zaien hezkuntza-kalitatea hobetzeko helburuarekin. Ekimen hori ikastetxeak bere prestakuntza-programetan teknologia aurreratuenak txertatzeko duen etengabeko konpromisoaren parte da, eta irakasleek eta ikasleek lan-etorkizuna markatuko duten berrikuntza teknologikoen abangoardiari eutsiko diotela ziurtatzen du.
Igor Morak, Ozkarri enpresako AAko aditu nabarmenak, Adimen Artifizialeko tresnak LHko hezkuntza-testuinguruan nola aplika daitezkeen azaldu zuen. Saioan zehar, AAk ikasgelan dituen aplikazioei buruzko ezagutzak eskuratu dituzte irakasleek, ikasleen ikaskuntza pertsonalizatzeko gaitasunetik hasi eta kudeaketa administratibo eta pedagogikoa hobetzeraino.
Zergatik da hain garrantzitsua adimen artifiziala Lanbide Heziketarako?
Adimen Artifiziala gizartearen esparru guztiak iraultzen ari da, eta hezkuntza ez da salbuespena. AAk ikastetxeek irakaskuntzari eta ikaskuntzari heltzeko duten modua eraldatzeko ahalmena du, edukiak eta metodologia ikasle bakoitzaren beharretara egokitzeko aukera berriak zabalduz.
LHren eremuan, AA ezartzeak erraztu egin dezake ikaskuntza-ibilbide pertsonalizatuak sortzea, gaitasunen ebaluazioa hobetzea, denboraren eta baliabideen kudeaketa optimizatzea eta ikasleen eta irakasleen arteko interakzio-modu berriak sortzea. Gainera, LHren ezaugarria da ikasleak etengabeko bilakaeran dagoen lan-merkatu baterako prestatzea, eta IAk datozen urteetan industria gehienetan funtsezko teknologietako bat izan behar du. Beraz, funtsezkoa da ikasleek tresna disruptibo horien ezagutza barne hartzen duen prestakuntza integrala jasotzea.
Hezkuntza-digitalizaziorako funtsezko urratsa
CIFP Andra Mari LHIIko irakasleek jasotako prestakuntza hezkuntza-digitalizazioa sustatzeko ikastetxearen estrategiaren zati bat baino ez da. Gero eta mundu digitalago batean, funtsezkoa da irakasleak eguneratuta egotea. Ikastetxeko irakasleak konpromiso handia erakusten ari dira beren garapen profesionalarekin eta hezkuntza-kalitatearen etengabeko hobekuntzarekin.
Igor Morak emandako tailerra ez zen teorian bakarrik zentratu, baita AA ikasgelako egunerokotasunean nola integra daitekeen erakusten duten kasu praktikoetan ere. Landutako gaien artean, material didaktikoak sortzeko IAn oinarritutako tresnak jorratu ziren, hala nola ikaskuntza moldagarrirako plataformak, edukia ikasle bakoitzaren ezaugarri eta erritmoaren arabera doitzeko aukera ematen dutenak, ikaskuntza inklusiboagoa eta pertsonalizatuagoa bultzatuz.
Andra Mari LHIIko irakasleen inplikazioa
Andra Mari LHIIren ezaugarria da irakasleek modu aktiboan parte hartzen dutela beren prestakuntzan eta irakaskuntzan teknologia berriak sartzen. Irakasleek badakite berrikuntza teknologikoa ez dela soilik osagarri bat, baizik eta ikasleak etorkizunerako prestatzeko premia bat. Horregatik, ikastetxeak etengabe sustatzen ditu aste honetakoa bezalako prestakuntza-ekimenak; izan ere, irakasleek ezagutzak eskuratzeaz gain, hezkuntza-lanean zuzenean aplika ditzaketen trebetasun praktikoak ere garatzen dituzte.
Prestakuntza mota horrek irakasleei mesede egiteaz gain, eragin zuzena du ikasleengan. Irakasleak etengabe eguneratzen direnez, ikasleek azken teknologietan eta jardunbide pedagogiko egokietan oinarritutako kalitatezko prestakuntza jasoko dutela bermatzen da.
Irakasleak AAn prestatzearen garrantzia
Prestakuntzan nabarmendu zen funtsezko alderdi bat da, hezkuntza-arloan, irakasleak AAn prestatzea ez dela soilik tresna teknologikoak nola erabili irakastea, baizik eta AAk irakaskuntza-ikaskuntza esperientzia nola hobetu eta eralda dezakeen sakon ulertzea. Irakasleek AA erabiltzen ez ezik, ezagutza horiek beren praktika pedagogikoan modu eraginkorrean integratzen ere ikasten dute.
Saio horien bidez, irakasleek ikuspegi kritikoa hartzen dute teknologiari eta horrek hezkuntzan duen eraginari buruz, eta, horri esker, erabaki informatuak har ditzakete AA eskoletan nola inplementatu eta beren irakaskuntza-metodoak gaur egungo ikasleen beharretara nola egokitu jakiteko. Ozkarriko Igor Mora bezalako adituak izateak ziurtatzen du irakasleek kalitate goreneko prestakuntza jasoko dutela, AAko azken joeretan eta aurrerapenetan oinarritua.
Etorkizunari begira: Ikasleak biharko enplegurako prestatzea
Adimen Artifiziala LHko irakaskuntzan txertatzean, Andra Mari LHIIk bere ikasleak prestatzen ari da, teknologiak gero eta paper nabarmenagoa izango duen lan-merkatu baterako. IArekin lotutako trebetasunak enpresek gehien eskatzen dituztenen artean daude, eta teknologia hori beren produkzio-prozesuetan eta erabakiak hartzean integratzeko gai diren profesionalak bilatzen dituzte.
Jasotako prestakuntzarekin, CIFP Andra Mari LHIIko irakasleak eta ikasleak hobeto prestatuta daude aro digitalaren erronkei aurre egiteko. AA LHko irakaskuntzan sartzeak hezkuntza-kalitatea hobetzeaz gain, egoera hobean jartzen ditu ikasleak ekonomiaren funtsezko sektoreetan goi-mailako enpleguak lortzeko.